Consu-me

Vroeger was ik al verslaafd aan de Consumentengids. Mijn moeder is alleen geen lid meer. Dus als ik nu een product wil aanschaffen, kan ik echt uren internetsites en reviews afstruinen. Op zoek naar de beste en voordeligste keuze. Het is eigenlijk gewoon ziekelijk. Ik heb er de tijd ook niet voor.

Wat betreft het uitzoeken van een telefoon kon ik lange tijd meeliften met de adviezen van mijn zwager. Dat was ook zo’n fanatiekeling met uitzoeken. En voor de rest laat ik mijn man dingen aankopen, want die is wat slagvaardiger.

En als ik iets moet kopen, kies ik steeds meer voor de gemakkelijkste keuze. Kijken of bol.com of amazon.nl het verkopen. Maar goed, die fanatieke consu-me trekjes komen nog steeds af en toe bovendrijven. Hierover lees je in mijn blogs:

  • Blije aankopen – succesverhalen, hoe ik bijvoorbeeld precies dat product vond dat aan al mijn wensen voldeed. Ook nog eens tegen een leuke prijs.
  • Frustraties – die momenten dat ik mij genaaid voelde of verkeerde keuzes maakte. Even mijn frustraties van mij afschrijven!
  • Vaste lasten – een tijd lang ben ik veel overgestapt van aanbieder van vaste lasten. Tegenwoordig zit ik zo voordelig, dat er eigenlijk weinig te besparen valt. Gaat niet zo goed met die concurrentie, ACM! Wel lekker gemakkelijk hoor, de trouwe klant uithangen.