Overgestapt naar Telfort vanwege 4-in-1-voordeel

Hoe tevreden ik ook was met Tele2 mobiel (ik houd van zelfstandige en pittige prijsvechters), ik ben toch overgestapt naar Telfort. Vanwege de centen. Ik zit nu ‘in between jobs’ en wil dus ook op de kleintjes besparen. En ik ga niet een beetje besparen ook! Ik heb nu een vrij opzegbaar (en daarom wat duurder) abonnement van Tele2 voor 17 euro per maand. Ik ga bij Telfort maar 7 euro per maand betalen! Ik stap over naar een kleiner abonnement met maar 500MB en krijg bovendien 5 euro voordeel omdat we al een alles-in-een-pakket via Telfort hebben.

Ik was helemaal onder de indruk van de overstapprocedure van Telfort. Alle stappen worden heel precies uitgelegd. Je ziet gewoon dat ze veel aandacht besteed hebben aan het optimaliseren van het overstapproces. Bij het invullen van de ingangsdatum van het nieuwe abonnement krijg je ondersteuning en wordt uitgelegd dat je de datum moet invullen waarop je oude contract afloopt. Zo voorkom je dat je dubbel abonnementsgeld betaalt. Ik heb zelfs iets gelezen dat je later de ingangsdatum eventueel kunt aanpassen (pin mij daar niet op vast).

Mezelf kennende was er natuurlijk wel iets waar ik stress van krijg. Op de een of andere manier krijg ik bij het afsluiten van een nieuw contract de kriebels. Het zou mijn ultieme nachtmerrie zijn om onverhoopt aan 2 contracten vast te zitten. Gelukkig hoef ik daar niet zo bang meer voor te zijn dankzij de nieuwe wetgeving op het gebied van contractverlenging. Na de einddatum van het eerste contract (bijv. energie, inboedelverzekering, telefoonabonnement) wordt het contract automatisch verlengd met 1 maand (dus 1 maand opzegtermijn). Desgewenst kun je opnieuw een contract voor bepaalde tijd afsluiten als dat gunstiger is.

Anyway nadat ik via internet een bestelling had gedaan, kreeg ik nadien op het scherm een bevestiging van de bestelling met het ordernummer. Ik ging toen verder met de stap nummerbehoud. Daar ging het verkeerd omdat ik bij SIM-nummer alleen het bovenste nummer had ingevuld. Dit was te kort, want het nummer eronder moest erbij. Ik kreeg een foutmelding dat de aanvraag van nummerbehoud niet was gelukt. Omdat ik zo vol met adrenaline zat en ik nog geen bevestigingsmail had ontvangen na 3 kwartier belde ik met de verkoopafdeling. Ik was zeker even vergeten dat ik in het bevestigingsscherm een ordernummer had gekregen, die ik niet had afgeschreven..

Ik legde bij de verkoopafdeling de situatie uit en heb toen opnieuw samen met de medewerker opnieuw alle stappen doorlopen en ik kreeg nu wel gelijk een bevestigingsmail. Het andere niet volledig voltooide contract zou ik eenvoudig kunnen annuleren. Even later toen ik weer helder was en dan eindelijk de bevestigingsmail kreeg via de internetbestelling, dacht ik ‘shit, wat moet ik nu doen’. Gelukkig kon ik het ordernummer invullen op Telfort.nl en heel eenvoudig de order die ik telefonisch had afgesloten weer annuleren. Dit leek mij toch het gemakkelijkst. De sim-kaart van de internetbestelling was namelijk al onderweg. Die van de telefonische bestelling, daar zou ik nog over gebeld worden om een afspraak te maken met een koerier. Die leek me gemakkelijker om te annuleren.

De annulering van het tweede contract is helemaal goed gegaan, ik heb tot nu toe geen factuur gekregen van kosten, voor mijn geblunder.. Ik was natuurlijk nog binnen de bedenktermijn van 14 dagen. Dat scheelt. Ik vroeg mij trouwens af wanneer die bedenktermijn in zou gaan. Op het moment dat je de bestelling plaatst op internet? Of op het moment dat je het contract daadwerkelijk ondertekent? (als je een koerier hebt onderteken je het contract digitaal bij hem en als je de SIM-kaart door de brievenbus krijgt moet je het contract ondertekenen als je de SIM-kaart online activeert). Het lukte mij niet om het antwoord op deze vraag ergens te vinden..

Anyway, no worries, bevestigde de kundige en zelfverzekerde medewerker van Telfort. Wat ben ik toch een kneusje. En ik allemaal dingen in mijn hoofd halen. Dat ik de bestelling van de telefonische verkoopafdeling misschien helemaal niet kon annuleren, omdat ik zelf belde met de afdeling en er daarom misschien helemaal geen sprake was van de wet verkoop op afstand en de 14 dagen bedenktijd. Hoe moeilijk kun je het jezelf maken… Zelfs de gedachte dat er ergere dingen in de wereld zijn kon mij zelfs niet geruststellen. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik ergens gefrustreerd over ben en dan een uitlaatklep zoek waar ik nog gefrustreerder om kan zijn. Vroeger had ik de internetverbinding van Ziggo/Casema waar ik mij heerlijk druk om kon maken. En nu, tja heb ik het af en toe als ik zenuwachtig ben om over te stappen.

Lief overstapdagboek. Ik word uitgelachen door mijn man. Terecht. Volgens hem heb ik geen leven op de manier waarop ik soms denk. Ik vraag mij wel eens af, ben ik nu de enige panische en paranoïde overstapper? Of hebben meer mensen er last van… Ach iedereen heeft vast wel een tik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *