Overstap van energieleverancier prima verlopen

Het is alweer een tijdje geleden. Maar ik wil toch even laten weten dat mijn overstap naar energiedirect.nl vlekkeloos is verlopen! Ik werd prima op de hoogte gehouden van de status van de overstap. Via e-mail, maar ook via sms. Er valt niks op aan te merken. Fijn!

Contract Greenchoice werd voor mij opgezegd

Greenchoice vond het natuurlijk minder leuk dat ik weg ging. Ik op zich ook wel omdat ik wel sympathie heb voor Greenchoice. Deze energieleverancier levert groene stroom die zoveel mogelijk in Nederland wordt opgewekt. Ik heb bij energiedirect.nl ook groene stroom, maar heb niet gecheckt of deze ook uit Nederland komt. Of misschien uit Noorwegen, waar de garanties van oorsprong (die aantonen dat groene stroom is opgewekt) voor lage prijzen op de Nederlandse markt worden aangeboden. Anyway: dag Greenchoice. Ik heb de enquête waarom ik weg ga ingevuld. En wellicht nog eens tot ziens!

Enkel tarief met dubbele meter

Ik heb in een vroeg stadium al contact gezocht met energiedirect.nl. Om te zeggen dat ik met mijn dubbele energiemeter, wel enkeltarief wil betalen. Dit zou de administratie invoeren zodra mijn levering via energiedirect.nl zou beginnen. Dit hebben zij heel netjes gedaan. Ik kreeg zelfs een sms ter bevestiging van de doorvoering. Niks op aan te merken.

Nog even dubbelchecken

Achterdochtig als ik ben ga ik nog even checken of de tarieven die ik nu betaal overeenkomen met de tarieven in de energievergelijker. En jawel, die komen overeen. Ik moest wel nog even wat rekenen. De tarieven in de energievergelijker waren namelijk inclusief btw. En de tarieven die ik nu zie staan bij ‘mijn producten’ in mijn persoonlijke omgeving zijn exclusief btw. Ik heb dus het tarief van de energievergelijker gedeeld door 121. En vervolgens vermenigvuldigd met 100. Dan heb je het bedrag weer exclusief btw. En dit tarief dat ik nu betaal, komt precies overeen met het tarief in de energievergelijker.

Waar kan ik de beloofde welkomstpremie terugvinden?

Ok, als ik dan nog 1 negatief puntje mag noemen. De welkomstpremie van € 220, die ik krijg via de energiedeal van de energievergelijker, kan ik nergens terugzien bij ‘mijn producten’ in de persoonlijke omgeving. Ik krijg die premie natuurlijk pas uitgekeerd als het jaarcontract is afgelopen. Misschien binnenkort toch maar eens bellen. Gewoon voor de zekerheid. Ik houd van zekerheid. Daarom is dat overstappen soms zo enorm spannend voor mij. Wordt vervolgd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *